Reklamační řád
Reklamační řád specifikuje postup zákazníka a společnosti HEDVA ČESKÝ BROKÁT, vznikne-li na straně zákazníka oprávněný důvod k uplatnění reklamace vyplývající z vady prodávaného zboží.
Reklamační řád specifikuje postup zákazníka a společnosti HEDVA ČESKÝ BROKÁT, vznikne-li na straně zákazníka oprávněný důvod k uplatnění reklamace vyplývající z vady prodávaného zboží.
I.
Základní podmínky reklamace
-
Při výběru zboží musí zákazník zvážit účel užití, provedení, druh materiálu a způsob ošetřování.
-
Po celou dobu užívání zboží je nutné zvážit všechny nepříznivé faktory ovlivňující kvalitu a jeho životnost, jako např.: nadměrné užívání výrobku, užívání k nevhodným účelům, špatné ošetřování.
-
Nutnou podmínkou je ošetřovat zboží dle pokynů uvedených na jeho štítku se symboly a to zvláště u choulostivých materiálů.
-
Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má zákazník právo tuto vadu reklamovat
-
Vadou se rozumí změna (vlastnosti) zboží, jejíž příčinou je použití nevhodného nebo nekvalitního materiálu, nedodržení technologie nebo nevhodná technologie, popřípadě nevhodného konstrukčního řešení.
-
Za změnu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, jenž vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nadměrného užívání, špatného ošetřování, nevhodnou manipulací, nevhodnou instalací, poškození třetí osobou nebo jiného nevhodného zásahu či v důsledku přirozených změn materiálů z nichž je zboží vyrobeno.
-
V případě uplatnění reklamace má zákazník právo na odstranění vady a vyřízení bez zbytečného odkladu a to nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace (pokud se společnost HEDVA ČESKÝ BROKÁT nedohodne se zákazníkem jinak). O způsobu reklamace
II.
Výluky z reklamace
-
Nepřijímáme reklamace plachet vyrobené v souladu s akceptovanou cenovou nabídkou, kdy zákazník akceptuje jak cenu, tak i technické provedení a další zadané parametry. Zjistí-li zákazník až následně při instalaci plachty že mu zboží nevyhovuje, např. v důsledku špatně zadaných mír, nesprávně zvoleného způsobu kotvení, nesprávně uvedenou roztečí, či nevhodně zvolil barvu apod., ale plachta byla bez závad vyrobena v souladu s akceptovanými technickými parametry, nebudeme takové reklamace uznávat neboť za správně naspecifikované a proměřené parametry nese odpovědnost zákazník.
-
Zakoupené stínící plachty šité na míru musí být při reklamaci čisté, suché a hygienicky nezávadné. (zboží špinavé, mokré, plesnivé nebude akceptováno do procesu reklamace).
-
Reklamace nebude uznána, pokud škody vznikly v důsledku špatné instalace plachty, například nedostatečným vypnutím a spádování, což mohlo vést k vodním lavorům a protržení plachty. Dále nebudou akceptovány reklamace, pokud došlo k vytržení kotvení z plachty v důsledku poryvu větru v případě, pokud nebyla dostatečně napnutá.
-
Reklamace nebude akceptována, pokud plachta byla poškozena vlivem nesprávné péče nebo neuhlídání případně zanedbání situace, u které je zjevné, že za poškození zboží nese odpovědnost zákazník. Jedná se například o situace jako je poškození v důsledku rozkousání plachty zvířetem, nebo jiného obdobného poškození zaviněného zvěří, propálením od cigarety, žhavého popelu, otevřeným ohněm v bezprostřední blízkosti plachty, pokreslením, potřísněním barvou, kyselinou, nedodržení postupů zacházení s materiálem (maximální teplota praní případně zákaz praní) a další obdobné situace.
-
Neakceptujeme do reklamace plachty, které byly poškozeny větrem a nebyly svěšeny v době, kdy byla Českým hydrometeorologickým ústavem vydána platná výstraha před vysokým nebo extrémním stupněm nebezpečí a před silnými nárazy větru. Dále se to týká předem ohlášených extrémních nebo supercelárních bouřek a krupobití.
III.
Fotodokumentace
-
Pro vyřízení reklamace je nutné poskytnout fotodokumentaci, která jasně ukazuje případné škody a způsob vzniku.
IV.
Místo a způsob uplatnění reklamace
-
Zákazník může uplatnit reklamaci v kterékoliv prodejně HEDVA ČESKÝ BROKÁT, s.r.o., případně má možnost zboží zaslat na sídlo společnosti a nákup reklamovaného zboží prokázat přiložením faktury.
-
Jednatel společnosti či jiný pověřený pracovník je povinen situaci řešit a posoudit, zda-li může být reklamační řízení zahájeno. Shledá-li jednatel společnosti či jiný pověřený pracovník reklamaci za oprávněnou, musí vydat zákazníkovi potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, předmět reklamace a způsob řešení reklamace, jenž požaduje zákazník, dále kdy a jakým způsobem byla reklamace vyřízena. Pokud je reklamace neoprávněná, musí být zákazníkovi vydáno zdůvodnění zamítnutí reklamace.
V.
Lhůty pro uplatnění reklamace
-
Právo na reklamaci musí být uplatněno v době do 24 měsíců ode dne zakoupení zboží. Reklamace musí být ihned uplatněna po shledání závady zboží. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady a znehodnocení zboží v takové míře, že nebude možné objektivně posoudit, což může vést k zamítnutí reklamace.
-
Záruční doba není doba životnosti zboží. Záruční doba je obecná administrativní lhůta, která nemá žádnou souvislost s obvyklou životností konkrétního výrobku.
VI.
Odstranitelné vady
-
Odstranitelná vada je taková, která lze opravou odstranit, aniž by utrpěl vzhled, funkce a nebo kvalita zboží.
-
V případě výskytu a objektivního posouzení odstranitelné vady má zákazník právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění a to nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace.
-
V případě vady odstranitelné má zákazník právo na výměnu zboží (na přání zákazníka lze vyměnit za jakékoliv zboží) nebo na vrácení peněz z kupní ceny, pokud zákazník nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po opravě nebo pro větší počet odstranitelných vad zboží řádně užívat. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, vyskytne po třetí.
VII.
Neodstranitelné vady
-
Neodstranitelná vada je vada, kterou nelze odstranit nebo její odstranění není účelné s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.
-
Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby zboží bylo řádně užíváno jako zboží bez vady má zákazník právo: požadovat výměnu zboží za nové bezvadné, a to v technickém provedení, ve kterém původní zboží zakoupil, případně má právo na vrácení peněz z kupní ceny.
VIII.
Závěrečná ustanovení
-
Reklamační řád byl vypracován ve smyslu zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
-
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek.
Reklamační řád je platný a aktualizovaný k datu 1. 1. 2024.